Kategórie
 
 
 
 
 
 
E-commerce podnikanie

Retino: Revolúcia vo vybavovaní reklamácií a vracaní tovaru pre e-shopy

Nejeden prevádzkovateľ e-shopu by nám dal dozaista za pravdu, že vybavovať reklamácie a riešiť vracanie tovaru je pre jeho biznis maximálne neefektívne a kontraproduktívne. Azda dvojnásobne to platí počas najvyťažovanejších období roka – napríklad Vianoce či Black Friday.

Tieto, svojím spôsobom neočakávané procesy si totiž vyžadujú mnoho času, ktorý by ste spolu s vaším tímom mohli investovať do oveľa zmysluplnejších aktivít. Čo keby sme vám prezradili, že môžete ušetriť až 75 % času, ktorý zvyknete venovať práve reklamáciám a vrátenému tovaru? Revolúciu v tomto smere prináša Retino.

Retino - revolúcia vo vybavovaní reklamácií - CREATIVE sites

Čo je Retino?

Retino je český projekt, ktorý sa zaoberá efektívnym riešením spätných procesov v e-commerce. Laicky povedané, ide o softvér, ktorý priamo na vašom e-shope prevedie zákazníka celým procesom reklamácie, resp. vrátenia tovaru, bez potreby vašej asistencie či zákazníckej podpory. Vďaka tomu vám odpadávajú napríklad všetky povinnosti spojené s riešením spätnej dopravy.

„V dnešnom dynamickom svete e-commerce sa zákaznícka spokojnosť a efektívne vybavovanie reklamácií a riadenie vráteného tovaru stávajú kľúčovými faktormi úspechu,“ vysvetľuje pán Petr Boroš, Founder & CEO projektu Retino.

Ako to funguje?

Zákazník si priamo cez váš e-shop vyberie, či chce tovar reklamovať alebo vrátiť. V oboch prípadoch bez nutnosti vašej kooperácie. Následne si zvolí spôsob spätnej dopravy – buď z adresy, alebo z parcelshopu dostupných prepravcov. Ani v tomto prípade nie je potrebná vaša súčinnosť. Počas celého procesu je zákazník neustále informovaný o priebehu stavu vráteného alebo reklamovaného tovaru.

Ako inak, opäť bez vášho pričinenia sa. „Celý softvér kladie dôraz na digitalizáciu a automatizáciu v procese vrátenia tovaru – od samotného založenia takzvanej vratky či reklamácie zákazníkom cez riešenie spätnej dopravy až po finálnu refundáciu a spracovanie štatistík, pokračuje pán Petr Boroš.

6 dôvodov, prečo môže Retino pomôcť e-shopu - CREATIVE sites

6 dôvodov, prečo môže Retino pomôcť aj vášmu e-shopu

Retino nastavuje nový štandard v procese reklamácie a vrátenia tovaru, pričom ponúka e- shopom riešenie, ktoré značne zvyšuje spokojnosť zákazníkov. Dôvodov, prečo môže pomôcť aj vášmu e-shopu, je však podstatne viac.

1. Šetrenie času
Čas, ktorý by ste museli venovať komunikácii so zákazníkom a riešeniu spätnej dopravy,môžete zrazu využiť na produktívnejšie aktivity. Sústreďte sa napríklad na propagáciu, chod či celkové napredovanie vašej firmy.

2. Jednoduchosť a automatizácia
Vaši zákazníci ocenia jednoduchosť a automatizáciu celého systému. Proces vrátenia či reklamácie tovaru totiž zvládnu bez toho, aby vás museli kontaktovať.

3. Vyššia transparentnosť e-shopu
Keďže Retino automaticky zastrešuje informovanosť vašich zákazníkov doslovne krok po kroku, prispieva tak k vyššej transparentnosti vášho e-shopu. V konečnom dôsledku teda vrhá dobré svetlo na vaše meno.

4. Údaje o štatistikách a reportingu
Zaujímate sa, prečo vaši zákazníci reklamujú alebo vracajú tovar? Zvýšením povedomia o reálnych dôvodoch môžete do budúcna eliminovať počet takýchto spätných procesov. Vzhľadom na to, že Retino zbiera dáta o dôvodoch vráteného/reklamovaného tovaru (nezodpovedajúci popis, poškodenie pri preprave, nesprávna veľkosť a podobne), budete mať konečne prístup k využiteľným štatistikám.

5. Väčšia spokojnosť vašich zákazníkov
Po skončení celého procesu bude vášmu zákazníkovi poslaný dotazník spokojnosti. Na základe neho zistíte, čo sa podarilo, prípadne či niečo niekde viazlo. Motiváciou pre vás môže byť, že Retino odmeňuje najlepšie e-shopy certifikátom Bezproblémovej reklamácie.

6. Pripravenosť na expanziu do zahraničia
Retino vyniká aj podporou 10 jazykov a spätnou dopravou až v 23 krajinách Európskej únie. Rozsiahla podpora a flexibilita robí z Retina ideálneho partnera pre e-shopy s medzinárodnými ambíciami.

Webinár CREATIVE sites v spolupráci s Retino

Ak vás zaujíma detailnejší pohľad na funkcionalitu Retina, pozrite si webinár Ivana Cingela, COO CREATIVE sites s Petrom Borošom, CEO projektu Retino a dozviete sa viac.

Vratky v roku 2024 rozumne a automatizovane - CREATIVE sites

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia